Toimitusehdot ja palautukset

Toimitusehdot ovat voimassa 1.2.2014 alkaen

Toimitusehdot ja palautukset

Tilaaminen

Tuotteet tilataan juhlahumua.fi sivustolla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen.

Tilatessasi juhlahumua.fi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

Toimitusajat ja -maksut

Saapuneet tilaukset käsitellään ja postitetaan seuraavana arkipäivänä. Arkisin ennen kello 14.00 saapuneet tilaukset postitetaan jo samana päivänä. Olemme aina yhteydessä asiakkaaseen, sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli pakettia ei saada lähtemään seuraavan arkipäivän kuluessa.

Toimitus kotiovelle -paketti on perillä valitsemassanne osoitteessa seuraavana arkipäivänä klo 10-14.

Postin toimitusajat voi tarkistaa Postin toimitusaikakyselystä. Keskimääräiset toimitusajat ovat Smartpostilla 1-2 arkipäivää ja Economy -paketeilla 1-3 arkipäivää. Paketti säilytetään noutopaikassa 2 viikkoa, jonka jälkeen se palautetaan varastollemme. Smartpost pakettia säilytetään pakettiautomaatissa 7 päivää. Huomioithan että paketin noutamisesta ilmoitetaan vain kerran.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Näet tilauksesi toimituskulut Ostoskorista. Toimitamme tilaukset Postin toimipisteisiin tai vaihtoehtoisesti Postin kuljetuksena tilaajan kotiin. Kun valitset toimituksen kotiovelle, on paketti perillä toimituksesta seuraavana arkipäivänä klo 14.00 mennessä. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus vastaanottajan osoitteeseen. Huomioithan, että voit tilata toimituksen myös työpaikan osoitteeseen.

Toimitus pakettiautomaattiin 7,50 €

Economy -paketti 7,90 €

Toimitus kotiovelle 13,50 €

(Emme tarjoa toimitusvaihtoehdoksi kirjettä, sillä kirjeen kulkua ei pysty seuraamaan Postin järjestelmästä. Haluamme varmistua, että jokainen lähetys löytää perille.)

Nouto

Pakettien noutopaikka sijaitsee Lempäälässä, osoitteessa Vikinraitti 6c. Kun sovit noutoajasta asiakaspalvelumme kanssa info@juhlahumua.fi tai 0400 128 982 (arkisin klo 9-15), niin kerromme sinulle tarkat saapumisohjeet sekä sovitaan yhdessä noutoaika. Tavallisesti nouto saadaan järjestymään nopeallakin aikataululla. Kun noudat pakettisi itse, niin emme peri toimitus- tai käsittelymaksuja.

Toimitukset ulkomaille

Ulkomaantilausten toimituskulut tarkistetaan tapauskohtaisesti. Lähetä lista tuotteista, jotka haluat tilata osoitteeseen info@juhlahumua.fi, niin ilmoitamme sinulle tarvittavat tiedot, jonka jälkeen voit tehdä lopullisen tilauspäätöksen.

Tilausvahvistus

Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti maksun jälkeen. Kun olemme lähettäneet tilaamasi tuotteet Postin toimitettavaksi, saat toimituksen seurantakoodin sähköpostiisi. Voit seurata toimituksen etenemistä Postin verkkopalvelusta. Lisätietoja saat osoitteesta http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystenseuranta/.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postille.

Juhlahumua.fi on Juhlia ja Humua Oy (y-tunnus 2582591-4) ylläpitämä verkkokauppa, joka myy tuotteita yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Juhlia ja Humua Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät juhlahumua.fi sivustolla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Juhlia ja Humua Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Juhlia ja Humua Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Juhlia ja Humua Oy ei kohtuudella voi voittaa. Juhlia ja Humua Oy on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä. 

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj

Y-tunnus: 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector lasku -ja osamaksupalvelu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collectorin kanssa, joka on Collector Credit AB:n laskupalvelu.
Maksutapa mahdollinen enimmillään 2000€ ostoissa.

Kun valitsette maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, niin tulette saamaan tilatut tuotteet kotiinne ennen niiden maksamista. Voitte maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksunne pienempiin eriin.

Lasku erääntyy tilausta seuraavan kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta Teillä voi olla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Kun valitsette laskulla tai osamaksulla maksamisen, voitte tilata ainoastaan vakituiseen osoitteeseenne ja Teidän pitää olla
täyttänyt 20 vuotta tilauksen yhteydessä.

Laskun saadessanne voitte valita 36 kuukauden osamaksun maksamalla vähimmäissumman, joka ilmenee laskustanne. Osamaksun korko on 1,6% kuukaudessa, mikä vastaa 19,20% nimellistä vuosikorkoa. Osamaksulla maksettaessa veloitetaan lisäksi tilinhoitomaksu 2,95 euroa
kuukaudessa.

Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä.
Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6% kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Kaikilla tuotteillamme on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Ennen tuotteen palautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, puh. 0400 128982 tai info@juhlahumua.fi, niin tarkistamme palautusoikeuden ja annamme lisäohjeita.

Kun olet saanut asiakaspalvelustamme vahvistuksen palautukselle, voit palauttaa tilauksen. Liitä mukaan seuraavat tiedot:

– Tilauksen kuitti/lasku (kopio riittää)
– Yhteystietosi: nimi, osoite ja puhelinnumero
– Tilinumerosi, mikäli olet maksanut tilauksen verkkopankissa tai luottokortilla. Collector-laskulla maksetut tilaukset hyvitämme suoraan laskutuspalveluun.

Toimita palautettavat tuotteet hyvin pakattuina Postin palvelupisteeseen, josta saat Asiakaspalautus 14 -osoitekortin täytettäväksi ja liimattavaksi paketin päälle. Palautettava tuote tulee pakata hyvin, ettei se mene rikki palautuksessa. Mikäli näin käy, vastuu voi siirtyä asiakkaalle.

Palautusosoite:
Asiakaspalautus 639888
Juhlahumua  / Juhlia ja Humua Oy
Vikinraitti 6 C
33880 Lempäälä

Palautuksen saavuttua varastollemme tarkistamme sen 2-3 arkipäivän sisällä. Tämän jälkeen palautamme tuotteen hinnan ilmoittamallesi tilille. Mikäli palautat tilauksen kokonaisuudessaan, palautamme myös postikuluosuuden takaisin.

Huomioithan, että tilauksen postista noutamatta jättäminen tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta, ei mene palautusoikeuden piiriin. Kaupan perumisesta ja ostoksen palauttamisesta on ilmoitettava asiakaspalveluumme. Kuluista, jotka aiheutuvat yrityksellemme toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta, perimme erillisen maksun. Maksu kattaa paketin edestakaisen postimaksun ja se on postipaketeista 13,80 € ja SmartPOST paketeista 13 €. Personoiduilla ja tulostettavilla tuotteilla sekä elintarvikkeilla (makeiset ym.) ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, ellei tuote ole viallinen.

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste:

1.  Rekisterinpitäjä

Juhlia ja Humua Oy (y-tunnus: 2582591-4)
Vestonkatu 57 C 14
33580 Tampere
Puhelin: 0400128982
Sähköposti: info@juhlahumua.fi

2.  Rekisterin nimi

Juhlia ja Humua Oy:n asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuva rekisteri

3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietoja käsitellään asiakkuuden ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan suhteen hoitamiseen, hallinnointiin, analysointiin ja kehittämiseen, mukaan lukien sähköisesti toteutettava asiakasviestintä. Lisäksi henkilötietoja voidaan käsitellä liiketoiminnan analysointiin ja kehittämiseen sekä rekisterinpitäjän markkinointiin, mukaan lukien markkinoinnin kohdentaminen rekisteröityä kiinnostavaksi.

Rekisteriin tallennetaan tietoja rekisteröitymistä edellyttävien palveluiden käyttäjien ostokäyttäytymisestä sekä muita tietoja juhlahumua.fi palveluiden käyttämisestä. Osto-, asiointi- ja käyttötietoja käytetään rekisteröidyn toimintojen analysointiin ja profilointiin sekä rekisteröidylle tarjottavien etujen, tarjousten sekä asiakkuuden tietosisällön kehittämiseksi, muokkaamiseksi ja kohdentamiseksi rekisteröityä kiinnostavaksi.

4. Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä voidaan käsitellä seuraavia tietoja ja niiden muutostietoja:

Perustiedot, kuten

  • nimi
  • yhteystiedot (postiosoitteet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet)
  • sukupuoli
  • kieli
  • lasten määrä ja syntymäajat

Asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen liittyvät tiedot, kuten

  • rekisterinpitäjän sähköisten palveluiden käyttäjätunnukset ja salasanat
  • tunnistettuna asiakkaana tehtyjen ostojen tiedot (esim. ostot verkkokaupassa)
  • asiakkuuteen ja asialliseen yhteyteen liittyvä yhteydenpito, viestintä ja toimenpiteet, kuten reklamaatiot ja niiden perusteella suoritetut toimenpiteet, palautteet sekä asiakaspalvelupuheluiden taltiot
  • mahdollisiin takuisiin liittyvät tiedot
  • perintään liittyvät tiedot
  • rekisteröityyn kohdistetut markkinointitoimenpiteet ja niiden yhteydessä annetut tai saadut tiedot
  • suoramarkkinointiluvat ja –kiellot
  • rekisteröidyn ilmoittamat kiinnostustiedot
  • rekisteröidyn selaimen rekisterinpitäjän palvelimelle lähettämät tekniset tiedot (kuten IP-osoite, selain, selainversio)
  • rekisteröidyn selaimelle lähetetyt evästeet ja niihin liittyvät tiedot

5.  Säännönmukaiset tietolähteet

Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä itseltään. Rekisteröidyn osto- ja käyttäytymistietoja kerätään rekisterinpitäjän kassajärjestelmistä sekä sähköisistä järjestelmistä.

Henkilötietoja voidaan kerätä ja päivittää myös rekisterinpitäjän muista henkilörekistereistä, rekisterinpitäjän yhteistyökumppaneilta sekä henkilötietoja koskevia palveluja tarjoavilta viranomaisilta ja yrityksiltä.

6.  Tietojen luovuttaminen ja siirtäminen

Tietoja voidaan luovuttaa kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa, jollei rekisteröity ole kieltänyt tietojen luovuttamista.

Tietoja ei pääsääntöisesti siirretä Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole edellä henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien kannalta tai tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, jolloin tietojen siirrossa noudatetaan henkilötietolainsäädännön vaatimuksia.

Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän suoramarkkinointirekistereihin, jollei rekisteröity ole sitä kieltänyt.

7.  Rekisterin suojaus

Sähköisessä muodossa olevat henkilötiedot on suojattu tietoturvan toimialalla yleisesti hyväksyttävin teknisin keinoin, kuten palomuurein ja salasanoin. Muut kuin sähköisessä muodossa olevat, rekisterin henkilötietoja sisältävät aineistot sijaitsevat tiloissa, joihin on asiattomilta pääsy estetty.

Ainoastaan yksilöidyillä rekisterinpitäjän ja sen toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on pääsy henkilötietoihin rekisterinpitäjän myöntämällä käyttöoikeudella.

8.  Tarkastus-, kielto- ja korjausoikeus

Rekisteröidyllä on henkilötietolain mukainen oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on talletettu lähettämällä tarkastuspyyntö rekisteriasioita hoitavalle henkilölle. Tarkastuspyynnön on oltava kirjallinen ja allekirjoitettu tai se voidaan vaihtoehtoisesti tehdä henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona.

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia virheellisen tiedon korjaamista sekä oikeus kieltää häntä koskevien tietojen käsittely ja luovuttaminen suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimuksia varten ottamalla yhteyttä rekisterinpitäjään. 

Maksu 

Maksu tapahtuu verkkokaupan kautta tai laskulla. Lue lisää maksutavoistamme täältä.

Vuokratuotteiden nouto / Postitus 

Tuotteiden nouto tapahtuu Lempäälästä, Sääksjärveltä (Vikinraitti 6 C) tai Hämeenlinnasta. Tuotteiden noutoaika sovitaan yhdessä vuokraajan kanssa. Joidenkin tuotteiden kohdalla myös postitus on mahdollinen, mikä on ilmoitettu vuokratuotteen kuvauksessa.

Vuokra-aika ja tuotteiden palautus:

Vuokra-aika ja tuotteiden palautusajankohta sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa. Tuotteet palautetaan Lempäälään tai Hämeenlinnaan. Halutessaan asiakas voi lähettää vuokratuotteet myös postittamalla, mistä tulee sopia erikseen asiakaspalvelumme kanssa (info@juhlahumua.fi tai 0400 128 982).

Vuokraajan vastuu:

Vastuu tuotteista siirtyy tilaajalle, kun ne on luovutettu asiakkaalle. Vuokraaja sitoutuu palauttamaan kaikki vuokratuotteet  alkuperäisessä kunnossa Juhlia ja Humua Oy:lle. Tuotteet tulee pakata alkuperäisiin pakkauksiin ja käyttää pakkauksen mukana tulleita pakkausmateriaaleja.

Rikkoutunut vuokratuote 

Rikkoutuneen vuokratuotteen korvaussumma on ilmoitettu jokaisen vuokratuotteen tiedoissa.

Reklamaatiot

Tarkista tuotteet samana päivänä, kun olet vastaanottanut tilauksen. Vuokratuotereklamaatio tulee tehdä samana päivänä, kun tuotteet noudetaan.

Peruutukset

Mikäli tilaus perutaan alle 30 vrk ennen juhlia, laskutamme 50 % vuokrahinnasta.

 

Vuokrausehdot astuvat voimaan, kun asiakas maksaa tilauksen.